Köpvillkor

Inledning

AktivaHunden.se erbjuder konsumenter hundtillbehör och foder till konkurrenskraftiga priser.

Din beställning

Efter att beställningen är genomförd får du en orderbekräftelse till din e-postadress där alla detaljer kring köpet är angivna. Kontrollera att uppgifterna är korrekta och kontakta oss om du upptäcker något som är fel. För att handla hos oss måste du vara över 18 år eller ha målsmans godkännande.

Leveranstid

Normal leveranstid, om inget annat anges i produktinformationen, är 2-7 arbetsdagar (enstaka fall upp till 10 dagar). Beställningar som görs på helgdag packas tidigast nästkommande vardag. Vid eventuell försening meddelar vi dig detta via den e-postadress du angivit vid köpet. Om din beställning blivit försenad utan att du tagit emot information om detta kontakta omgående vår kundtjänst för snabbast åtgärd av problemet. Vid försening har du alltid rätt att häva ditt köp.

Vid restorder kan leverans ta ytterligare några arbetsdagar.

Priser

Alla priser är angivna i svenska kronor (SEK) och visas inklusive moms om inget annat anges. Utöver varornas pris tillkommer i förekommande fall avgifter för betalning och frakt. Dessa kostnader specificeras separat i samband med din betalning.

Frakt

AktivaHunden.se har en fraktavgift inom Sverige från 29 kr.

Vid avhämtning i Matfors bestäms tid efter att beställning är genomförd.

Hemkörning erbjuds bara vid beställning av foder och till en adress inom Sundsvall och Timrå kommun.

Betalning

Vi erbjuder följande betalsätt:

Hygglig

Betala direkt med Hygglig. Ni kan välja att betala via faktura, direkt bankbetalning eller med ert VISA/Mastercard.

Personuppgifter

Dina uppgifter hanteras säkert hos oss. Vi sparar uppgifter om dig för att kunna hantera dina beställningar och lämnar aldrig ut några av dessa uppgifter till någon obehörig part. Enligt Personuppgiftslagen (PUL) har du rätt att få ett utdrag ur vårt register, rätta befintliga uppgifter eller begära att dina uppgifter tas bort. Kontakta kundtjänst om du har frågor gällande dina personuppgifter. Dina adressuppgifter kan komma att användas vid utskick och erbjudanden relaterade till de produkter du köpt av oss. I varje sådant utskick finns tydliga instruktioner för hur du gör för att avanmäla dig från alla framtida utskick.

Ångerrätt

Du har en generell lagstiftad 14 dagars ångerrätt från det att du har tagit emot en vara som du beställt. Produkten skall vara i säljbart skick med oskadad förpackning. Ångerrätten gäller inte för vara som är specialbeställd eller specialtillverkad för dig som kund. Du kan inte nyttja ångerrätten
med stöd i svensk lag på varor vars plombering har brutits, band- och ljudupptagningar där
plombering har brutits, varor som tappar sitt värde (t.ex. livsmedel) vid leverans. Vid ångerrätt står köparen för returfrakten och hela köpesumman återbetalas. Du som kund måste alltid hävda din ångerrätt genom att kontakta vår kundtjänst. Det är inte möjligt att hävda din ångerrätt genom att inte hämta ut ditt paket.

Reklamation

Om något är fel på varan har du rätt att reklamera den. Reklamation ska göras så snabbt som möjligt efter att du tagit emot varorna. Kontakta vår kundtjänst på info@aktivahunden.se och meddela varför du inte godtar varan samt ange på vilket sätt du anser att varan är felaktig. Därefter kommer du få instruktioner för hur du returnerar den reklamerade varan.

Byte

Du kan välja att byta en vara inom 14 dagar från att du tagit emot den. Produkten skall vara i säljbart skick med oskadad förpackning. Bytesrätten gäller inte för vara som är specialbeställd eller specialtillverkad för dig som kund. Du kan inte nyttja bytesrätten med stöd i svensk lag på varor vars plombering har brutits, band- och ljudupptagningar där plombering har brutits, varor som tappar sitt värde (t.ex. livsmedel) vid leverans. Vid ångerrätt står köparen för returfrakten och hela köpesumman tillgodoförs dig för köp av en ny vara. Kontakta alltid vår kundtjänst om du vill utnyttja din bytesrätt.

Ej uthämtade paket

Om du inte hämtar ut ditt paket debiteras du en avgift på 400 kr. Att inte hämta ut paketet räknas inte som hävning av köpet. Vill du ångra eller byta ditt köp kontakta oss så hjälper vi dig med detta.

Tvist

I händelse av tvist följer vi alltid Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.

Force Majeure

Force Majeure betyder ”högre makt” och är händelser som vi rimligen saknar all kontroll över. Exempel på sådana händelser är naturkatastrofer, krig, myndighetsbeslut, arbetskonflikt och brand. Vi tar inget ansvar för förseningar eller andra problem som uppstår med anledning av Force Majeure. Vi gör dock alltid vårt yttersta för att hjälpa dig som kund.

Cookies

Vår butik använder sig av Cookies för att hantera bl.a. din varukorg och för att göra din köpupplevelse bättre. Vi använder aldrig cookies för ändamål andra än de direkt relaterade till din användning av vårt butikssystem.

Vi håller på att göra om sidan så detta medför att utseendet kan förändras under ert besök. Avvisa